21. 2. 2012.

Torta sa mascarponeom

Uspelo mi je pravljenje domaćeg mascarponea, red je i napraviti tortu i probati ga. Torta je jednostavna i brza za pravljenje, često je pravim samo što sam joj sad promenila oblik. Ovaj kalup imam dosta dugo, a možda sam ga upotrebila samo tri puta, jednom sam ga upotrebila za rusku salatu (za dobijanje oblika).

Jedina mana ovoj torti je što se brzo i pojede.
Ako kupujete mascarpone pakovanja su od 250 gr.

Potrebno vam je:

za podlogu


200gr mlevenog keksa 
70 gr otopljenog margarina
40-50 ml mleka

fil:


dobijeni mascarpone( oko 300g)
300 ml milerama
100 gr šlaga

voćni preliv


150 gr šumskog voća (izbor po želji)
100 gr šećera
1 kesica želatina

Voće sipajte u posudu u kojoj ćete da ga spremati, prekrijte šećerom  i ostavite da se samo odledi, kuvajte bez dodavanja vode. Voće će pustiti tečnost kad se odledi, trebaće vam manje vremena za kuvanje. 
Otopite margarin. Dodajte ga samlevenom keksu i izmešajte. Postepeno dodajte mleko da dobijete masu koju možete da postavite kao koru. Rukama oblikujte koru. 
Umutite šlag sa manje vode nego što vam piše na kesici, šlag treba da bude jako čvrst. Deo ostavite za ukrašavanje torte a ostatak vam je za fil. Ja je nisam ukrašavala jer sam bila nestrpljiva da je što pre probamo. 
Izmešajte mascarpone, mileram i šlag. Sipajte u kalup i ostavite da se ohladi dok pravite preliv. 
Kesicu želatina sipajte u manji sud i zalite sa 2 kašike vode. Ostavite da nabubri. 
Voće i šećer stavite da vam provri, i kuvajte 20 minuta, na laganoj vatri, da dobijete gustinu kao za slatko. Kad je gotovo, pomerite sa šporeta i dodajte želatin, promežajte da se želatin otopi. Ostavite da se prohladi. Kad želatin počne da se steže prelijte ga preko torte. Ostavite da se ohladi.


2 коментара:

  1. nisam isprobala napraviti mascarpone doma jer sam računala da je razlika u cijeni gotovo nikakva pa ja kupim gotov sigurnije je :)
    torta je baš lijepa i vjerujem ukusna

    ОдговориИзбриши
  2. Torta se brzo pravi i nestaje brzinom svetlosti:-),kod nas sladokusaca, veoma je ukusna.
    Najsigurnije je ono što sami napravite, zadovoljstvo je veće:-), barem kod mene.

    ОдговориИзбриши