23. 1. 2017.

Hrono hleb (od 3 vrste brašna)

Hrono hleb od 3 vrste brašna

Svakome ko se posvećeno bavi svojom ishranom je, sigurna sam, poznat pojam četiri bele smrti (ranije se govorilo o tri, a u međuvremenu neki autori pišu i o pet), koji sugeriše na beli šećer, so, mleko i belo brašno. Mnogi nutricionisti i eksperti za ishranu dugo upozoravaju da belo brašno treba izbaciti iz ishrane. Sa željom da to sprovedem u delo i da sama napravim zdrav hleb koji će meni i mojoj porodici potpuno odgovarati, nekako se nametnuo hrono hleb.

U poslednje vreme se dosta govori o hrono ishrani, koja, sudeći po sadržajima na internetu i ljudima iz mog okruženja, osvaja sve više pristalica. Nedavno mi je prijateljica koja je sa hrono ishranom postigla fantastične rezultate rekla - To nije dijeta, to je zdrav način ishrane. Ne držim dijete, ali volim uvek da probam nešto novo i da ako mi odgovara zadržim kao naviku u ishrani. I zaista je tako, hrono ishrana je više od dijete ili ishrane - ona je stil života.

Tako se našao i ovaj hrono hleb koji već duže vreme pravim. Kombinacija ječmenog, raženog i heljdinog brašna daje hleb koji je veoma zdrav (potpuno je prirodan, nema aditiva, boje, kvasca...), a i veoma zasitan, tako da su ova dva hlepčića u obliku mafina meni dovoljna za jedan obrok.

Hleb možete peći u kalupu za mafine ili u kalupu za hleb. Meni je lakše da sve to odradim u kalupu za mafine iz više razloga: brže se ispeče i odličan je za pakovanje i za poneti.

Potrebno je:


  • 1 šolja raženog brašna
  • 1 šolja ječmenog brašna
  • 1 šolja heljdinog brašna
  • 2 šolje kisele vode
  • 1 kašika maslinovog ulja
  • 1 kašičica sode bikarbone
  • ½ kašičice soli

Priprema:


  1. Modlu za mafine namažite uljem.
  2. U veću činiju stavite brašno, dodajte so, sodu, ulje i izmešajte. Na kraju dodajte kiselu vodu - masa treba da bude malo mekša. Sve izmešajte i po kašiku i po stavljajte u modle.
  3. Pecite 35 minuta na 170℃.

🍞👌🏻😃

Hrono hleb od 3 vrste brašna
Hrono hleb od 3 vrste brašna
Hrono hleb od 3 vrste brašna

1 коментар:

  1. Divan recept! Hleb pečem skoro svaki dan i moje devojče i ja ga volimo i sa drugim vrstama brašna, još muškog da ubedimo :)

    ОдговориИзбриши